TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. Nasi koledzy i przedszkole.
2. Wakacje już za nami.
3. Dbamy o porządek wokół nas.
4. Pełnimy dyżury przy posiłkach.
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Wspólne ustalenie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie oraz bezpiecznego poruszania się po terenie przedszkola i korzystania z różnych urządzeń. Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. Uczenie kulturalnego zwracania się do siebie, używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach. Nabywanie umiejętności odpowiadania pełnym zdaniem na zadane pytanie.
2. Poznawanie regionów Polski (morze, góry, jeziora) w sposób pośredni (pocztówki, albumy); rozwijanie zasobu słownika poprzez poznawanie i kojarzenie z nazwą nowych przedmiotów, zjawisk, zdarzeń. Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania swoich kolegów.
3. Uczenie się dbania o wspólne zabawki i sprzęty oraz o zachowanie ładu i porządku w otoczeniu; przyzwyczajanie się do przebywania w uporządkowanym otoczeniu. Rozumienie konieczności zapobiegania o czystość naszej planety (udział w Akcji „Sprzątanie Świata”).
4. Wprowadzenie jednodniowych dyżurów przy posiłkach, odpowiedzialne wykonywanie obowiązków przez dyżurnego. Rozumienie konieczności zachowania czystości podczas spożywania posiłków i potrzeby kulturalnego zachowania się przy stole; dążenie do opanowywania tych umiejętności.
5. Przygotowanie do nauki czytania (alternatywna metoda Ireny Majchrzak).
Przeprowadzenie aktu inicjacji, w wyniku którego każde dziecko otrzymuje wizytówkę ze swoim imieniem. Wprowadzenie zwyczaju ustawiania się przed wizytówką ze swoim imieniem (umieszczoną na ścianie) i sprawdzanie w ten sposób listy obecności. "Odczytywanie" imion nieobecnego kolegi, rozpoznawanie swoich imion przy zmieniającej się ich lokalizacji na ścianie. Odnajdywanie liter swojego imienia w imionach kolegów (na wizytówkach) i w alfabecie (na "ścianie pełnej liter"), stopniowe odkrywanie wizualnych i dźwiękowych właściwości liter. Prezentacja liter: A, a, ą. Rozpoczęcie gry w "Loteryjkę" - umieszczenie znaku przy poznanych literach, jeśli znalazły się one w imieniu dziecka (w nowym komplecie wizytówek).
6. Kształtowanie pojęć matematycznych.
Posługiwanie się określeniami czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro. Porównywanie liczebności zbiorów w zakresie 4 przez łączenie w pary. Ustalanie równoliczności i rożnoliczności zbiorów, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo, o jeden więcej, o jeden mniej. Rozpoznawanie figur geometrycznych, posługiwanie się ich nazwami (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt). Przeliczanie elementów w zbiorze (w zakresie 1-5), określanie liczby elementów liczebnikiem (ile jest?), odwzorowywanie zbiorów poprzez rysowanie kółek. Poznawanie znaków graficznych liczb: 1, 2.
opracowała: Irena Kubiś
1. Nasi koledzy i przedszkole.
2. Wakacje już za nami.
3. Dbamy o porządek wokół nas.
4. Pełnimy dyżury przy posiłkach.
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Wspólne ustalenie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie oraz bezpiecznego poruszania się po terenie przedszkola i korzystania z różnych urządzeń. Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. Uczenie kulturalnego zwracania się do siebie, używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach. Nabywanie umiejętności odpowiadania pełnym zdaniem na zadane pytanie.
2. Poznawanie regionów Polski (morze, góry, jeziora) w sposób pośredni (pocztówki, albumy); rozwijanie zasobu słownika poprzez poznawanie i kojarzenie z nazwą nowych przedmiotów, zjawisk, zdarzeń. Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania swoich kolegów.
3. Uczenie się dbania o wspólne zabawki i sprzęty oraz o zachowanie ładu i porządku w otoczeniu; przyzwyczajanie się do przebywania w uporządkowanym otoczeniu. Rozumienie konieczności zapobiegania o czystość naszej planety (udział w Akcji „Sprzątanie Świata”).
4. Wprowadzenie jednodniowych dyżurów przy posiłkach, odpowiedzialne wykonywanie obowiązków przez dyżurnego. Rozumienie konieczności zachowania czystości podczas spożywania posiłków i potrzeby kulturalnego zachowania się przy stole; dążenie do opanowywania tych umiejętności.
5. Przygotowanie do nauki czytania (alternatywna metoda Ireny Majchrzak).
Przeprowadzenie aktu inicjacji, w wyniku którego każde dziecko otrzymuje wizytówkę ze swoim imieniem. Wprowadzenie zwyczaju ustawiania się przed wizytówką ze swoim imieniem (umieszczoną na ścianie) i sprawdzanie w ten sposób listy obecności. "Odczytywanie" imion nieobecnego kolegi, rozpoznawanie swoich imion przy zmieniającej się ich lokalizacji na ścianie. Odnajdywanie liter swojego imienia w imionach kolegów (na wizytówkach) i w alfabecie (na "ścianie pełnej liter"), stopniowe odkrywanie wizualnych i dźwiękowych właściwości liter. Prezentacja liter: A, a, ą. Rozpoczęcie gry w "Loteryjkę" - umieszczenie znaku przy poznanych literach, jeśli znalazły się one w imieniu dziecka (w nowym komplecie wizytówek).
6. Kształtowanie pojęć matematycznych.
Posługiwanie się określeniami czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro. Porównywanie liczebności zbiorów w zakresie 4 przez łączenie w pary. Ustalanie równoliczności i rożnoliczności zbiorów, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo, o jeden więcej, o jeden mniej. Rozpoznawanie figur geometrycznych, posługiwanie się ich nazwami (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt). Przeliczanie elementów w zbiorze (w zakresie 1-5), określanie liczby elementów liczebnikiem (ile jest?), odwzorowywanie zbiorów poprzez rysowanie kółek. Poznawanie znaków graficznych liczb: 1, 2.
opracowała: Irena Kubiś
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz