2007/10/05

Wrześniowe piosenki

We wrześniu dzieci uczyły się następujących piosenek:

BUDUJEMY DOM

1. Budujemy dom wysoki aż do nieba.
Dom dla misia i dla lalek zrobić trzeba.

ref. Drzwi i okna ustawimy,
a na końcu dom zburzymy,
by budować znów.

2. Schody, ściany i podłogi kolorowe.
Domek z klocków zbudujemy i gotowe.

ref. Drzwi i okna ustawimy,
a na końcu dom zburzymy,
by budować znów.

3. Zbudujemy jeszcze z klocków mały mostek.
Buduj z nami, zobacz jakie to jest proste.

ref. Drzwi i okna ustawimy,
a na końcu dom zburzymy,
by budować znów
.


KOLOROWA PIOSENKA

1. Gdy na dworze pada deszcz
kiedy wszystko szare jest
wyjmij kredki i narysuj
to co tylko chcesz

ref. Na niebiesko, fioletowo
żółto i różowo
na zielono, na czerwono bis
i pomarańczowo.

2. Chociaż pada szary deszcz
Kredki z deszczu śmieją się.
Każda kredka ostrzy nosek
I rysować chce.

ref. Na niebiesko…

3. Kolorowy pada deszcz
Kolorowy szczeka pies
I parasol kolorowy
Rysujemy też.

ref. Na niebiesko…


ŚLIWECZKI

1. Mamy dziś apetyt wielki
Na śliweczki słodkie.
Nazbieramy do koszyczka
W sadzie za tym płotem.

ref. Mniam, mniam, mniam
tra la la .
Jesień nam śliweczki da.

2. Tu soczyste gruszki błyszczą
Na wysokiej gruszy.
Zaraz wpadną w nasze ręce
Gdy je wiatr poruszy.

ref. Mniam, mniam…

3. Na jabłoni ładnie rosną
Rumiane jabłuszka.
Potrząśniemy gałązkami
Wpadną do fartuszka.

ref. Mniam, mniam…

Piosenki te były wprowadzone na RYTMICE przez instruktora, a ćwiczone i utrwalane przez nauczycielki w czasie, czy to zajęć umuzykalniających, czy w innych porach dnia.

W pracy z dziećmi wykorzystujemy różne sposoby pracy z piosenką. W momencie, kiedy dzieci już dobrze opanują słowa i melodię piosenki wprowadzamy urozmaicone formy śpiewania. Pozwala to podtrzymywać zaciekawienie dzieci, pobudza ich aktywność.

Wśród sposobów śpiewania stosujemy:

- śpiew zbiorowy,

- śpiew w małych grupach,

- śpiew zbiorowy na przemian ze śpiewem solowym,

- śpiew indywidualny.

W śpiewie dziecięcym stosujemy również zmiany dynamiki (głośno, cicho), nastroju, ustawienia grup dzieci śpiewających, wybór partii solowych.

Dobre opanowanie piosenek umożliwia dzieciom akompaniowanie do nich na prostych instrumentach perkusyjnych, uczestniczenie w zabawach ruchowych, czy inscenizowanych opartych na tekście piosenki, wyklaskiwanie, czy wystukiwanie jej rytmu... ale o tym przy innej okazji.


Brak komentarzy: