Kolejnym etapem procesu czytania jest WPROWADZANIE ELEMENTÓW CZYTANIA.
Obejmuje on:
- dokonywanie analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów,
- zaznajomienie z symbolami graficznymi liter drukowanych i pisanych, małych i wielkich,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej znanych wyrazów,
- kojarzenie głosek z literami,
- tworzenie i odczytywanie prostych tekstów itp.
-------------------------------------------------------------------
Ten etap procesu czytania w pracy z dziećmi przedszkolnymi występuje przede wszystkim w ostatnim ich roku pobytu w przedszkolu (w grupach dzieci 6 letnich).
Niemniej jednak elementy tej trudnej metody analityczno-syntetycznej występują już w pracy z dziećmi młodszymi. Z naszymi pociechami dokonujemy już, na miarę ich możliwości, prób wyodrębniania pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie, poszukujemy wyrazów rozpoczynających się określoną głoską, dzielimy wyrazy na sylaby, słyszane sylaby łączymy w wyrazy (to najprostsze elementy dokonywania analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz