2007/10/22

Wprowadzanie elementów czytania


Kolejnym etapem procesu czytania jest WPROWADZANIE ELEMENTÓW CZYTANIA.


Obejmuje on:
  • dokonywanie analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów,
  • zaznajomienie z symbolami graficznymi liter drukowanych i pisanych, małych i wielkich,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej znanych wyrazów,
  • kojarzenie głosek z literami,
  • tworzenie i odczytywanie prostych tekstów itp.

-------------------------------------------------------------------

Ten etap procesu czytania w pracy z dziećmi przedszkolnymi występuje przede wszystkim w ostatnim ich roku pobytu w przedszkolu (w grupach dzieci 6 letnich).

Niemniej jednak elementy tej trudnej metody analityczno-syntetycznej występują już w pracy z dziećmi młodszymi. Z naszymi pociechami dokonujemy już, na miarę ich możliwości, prób wyodrębniania pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie, poszukujemy wyrazów rozpoczynających się określoną głoską, dzielimy wyrazy na sylaby, słyszane sylaby łączymy w wyrazy (to najprostsze elementy dokonywania analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów).

Brak komentarzy: