2008/01/02

STYCZEŃ 2008

.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Do czego potrzebny jest prąd?
2. Umiemy się zgodnie bawić.
3. Święto Babci i Dziadka.
4. Lubimy bal i postacie z bajek.

.
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

1. Poznawanie działania i sposobów wykorzystywania urządzeń elektrycznych w gospodarstwie domowym. Dowiadywanie się o różnych źródłach energii, poznawanie sposobów wykorzystywania tej energii. Rozumienie siły prądu elektrycznego oraz zagrożeń, które może stwarzać. Rozumienie i przestrzeganie zakazu samodzielnego obsługiwania urządzeń elektrycznych, włączania i wyłączania z sieci, dotykania gniazdek elektrycznych.

2. Zgodne korzystanie ze wspólnych miejsc do zabawy i atrakcyjnych zabawek. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki. Uczenie się samodzielnego, kulturalnego rozwiązywania zaistniałych konfliktów, zgodnie z ustalonymi zasadami zachowań. Przestrzeganie kulturalnego zwracania się do siebie nawzajem. Odbieranie, rozumienie i wyrażanie treści przekazywanych za pomocą niewerbalnych środków wyrazu.

3. Budzenie szacunku, miłości i przywiązania do starszych członków rodziny – Babci i Dziadka. Odkrywanie uczucia radości z możliwości „dawania” – przygotowywanie upominków i zorganizowanie uroczystości dla Babć i Dziadków”

4. Słuchanie utworów literackich, w których występują postacie prezentujące postawy właściwe i naganne; rozpoznawanie ich i nazywanie, próby uzasadniania swoich sądów moralnych. Kształtowanie mowy powiązanej w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z przeżyciami, zdarzeniami, treściami literatury dziecięcej, planowaniem pracy. Udział dzieci w przedszkolnym balu karnawałowym.

.
5. Przygotowanie do nauki czytania.
Prezentacja liter: K, k; L, l; Ł, ł; M, m metodą alternatywnej nauki czytania I. Majchrzak. Globalne czytanie wybranych wyrazów. Analiza i synteza sylabowa wyrazów. Wyodrębnianie pierwszej głoski w wyrazie, poszukiwanie wyrazów zaczynających się określoną głoską. Próba syntezy głoskowej prostych wyrazów.
.
6.
Kształtowanie pojęć matematycznych.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi określania kierunków w przestrzeni. Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; porządkowanie figur według: kształtu, wielkości, koloru. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie sześciu.
.
.

Brak komentarzy: