W ubiegłym tygodniu (od 2.I) zaczęliśmy przerabiać w naszej grupie tematykę: „Do czego potrzebny jest prąd elektryczny?”. Ta tematyka będzie przewijała się w naszej pracy do końca bieżącego tygodnia.
Realizację tego tematu ułatwia nam odpowiednio dobrana literatura dziecięca, ilustracje wykonane przez nauczycielki, obrazki, szereg ćwiczeń graficznych w książkach oraz wybrane urządzenia.
Z urządzeniami elektrycznymi dzieci stykają się na co dzień, przede wszystkim w domu rodzinnym. Znają nazwy wielu urządzeń zasilanych prądem (odkurzacz, lampka, żelazko, pralka, lodówka, mikser, sokowirówka, toster, radio, telewizor, komputer, radiomagnetofon… i inne). Mali znawcy prześcigali się w wymienianiu urządzeń, które są w ich domach; potrafili wskazać je na obrazkach. W czasie naszych zajęć określaliśmy funkcje i ogólne działanie wielu spośród nich.
Po kilku dniach pracy nad tą tematyką widzę, że dzieci rozumieją dobrodziejstwa i jednocześnie niebezpieczeństwa związane z prądem. Wiedzą, że nie wolno bawić się w pobliżu instalacji elektrycznych i należy przestrzegać bezwzględnego zakazu samodzielnego korzystania przez dzieci z urządzeń podłączonych do prądu. Zdają sobie również sprawę z tego, że dzieciom nie wolno włączać i wyłączać urządzeń z sieci oraz dotykać gniazdek elektrycznych.
Mam nadzieję, że szereg wymienionych porad, często utrwalanych przez rodziców w domu głęboko zapadnie dzieciom w pamięci i będzie przez nie przestrzegana. Dzięki temu wzrośnie bezpieczeństwo naszych pociech.
.
.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz