2008/01/10

Etapy nauki pisma

Irena Majchrzak uważa, że inteligencja dziecka jest w stanie zrekompensować pewne braki w percepcji zmysłowej.
.
Przeciwnie do wielu nauczycieli, którzy wierzą, że najpierw trzeba dziecko nauczyć odcyfrować słowo, a potem przyjdzie czas na zrozumienie, uważa ona, że rozumienie może, a nawet powinno wyprzedzić odcyfrowanie.
.
Dziecko może zrozumieć słowo po odcyfrowaniu jakiejś jego części. Przecież czytając zawsze staramy się zrozumieć więcej i szybciej, niż możemy odcyfrować. Jednym słowem: to nie litery się czyta, tylko sens. Teksty bez sensu nie powinny być używane w nauce pisma.

W metodzie I. Majchrzak nauka pisma podzielona jest na kilka etapów:
.
1. Inicjacja.
.
2.
Wizytówki i ściana pełna liter.
.
3. Prezentacja alfabetu.
.
4. „Targ liter”.
.
5. Gra w sylaby.
.
6. „Nazywanie świata” i sesje czytania.
.
.

Brak komentarzy: