2007/11/15

Rytmika w naszej grupie

W naszym przedszkolu instruktorem prowadzącym
rytmikę jest Pani Agnieszka Grzegorzewska.

Ilekroć widzę zajęcia rytmiki, za każdym razem
zdumiewa mnie pomysłowość Pani Agnieszki.
Podziwiam także jej zdolności choreograficzne
(układanie ruchów tanecznych).

Nasza grupa uczestniczy w rytmice we wtorki
pod opieką Pani Małgosi.
Miałam przyjemność być z naszymi milusińskimi
na zajęciach rytmicznych w ostatnią środę
października (zaistniała konieczność zamiany).
Tematem, wokół którego toczyły się zabawy
rytmiczne, były wyliczanki dziecięce.

Wyliczanki, to krótkie rymowane teksty, które
najczęściej są skandowane przez dzieci. Stosowane
bywają w różnych zabawach dziecięcych, jak na
przykład w "Chowanego". Teksty wyliczanek są
humorystyczne a nawet czasem niedorzeczne.
Nadają się do wykorzystywania w celu ćwiczenia
pamięci czy wymowy, a także do ćwiczeń
ortofonicznych.

Świetnym pomysłem było wykorzystanie wyliczanek
podczas rytmiki. Dzieci bardzo szybko opanowały
teksty częściowo znanych wyliczanek a potem je
śpiewały. W wersji muzycznej zastosowano nieco
rozszerzone teksty. Bardzo ciekawa była ich
aranżacja.

Opracowane i prowadzone zabawy rytmiczno-
ruchowe, połączone ze śpiewem przy muzyce,
angażowały wszystkie dzieci bez wyjątku.
Widziałam radość na małych twarzyczkach.
Obserwowałam chęć do działania. Prawie wszystkie
dzieci świetnie radziły sobie z szybkim tempem
zabawy, z reakcją na dźwięki i słowa wywołujące
różne ruchy.
To interesujące! Zwykłe proste wyliczanki a dały
dzieciom tyle zabawy i możliwości kształcenia
poczucia rytmu oraz innych dyspozycji muzycznych.

Brak komentarzy: