TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. Zwierzęta przygotowują się do zimy.
2. Ubieramy się coraz cieplej.
3. Dni coraz krótsze, wieje i pada.
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Zdobywanie wiadomości o przystosowaniu wybranych zwierząt do nadchodzącej pory roku: "zmiana futra", gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy.
2. Nabywanie umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody.
3. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wiązanie ich z aktualną porą roku.
4. Kształtowanie umiejętności kulturalnego zwracania się do siebie, obdarzania kolegów miłymi słowami, dziękowania za komplementy i pochwały pod swoim adresem.
5. Prezentacja liter: E, e; F, f; G, g; H, h metodą Ireny Majchrzak.
6. Kształtowanie pojęć matematycznych.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni. Posługiwanie się liczebnikami głównymi, określanie liczby elementów liczebnikiem. Porównywanie liczebności zbiorów. Dokonywanie pomiarów tzw. „naturalną miarą” (za pomocą stopy).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz