TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. Życie zwierząt w okresie zimy.
2. Weterynarz i jego pacjenci.
3. Korzystamy z uciech zimy (2 tygodnie).
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Rozumienie potrzeby opiekowania się i systematycznego dokarmiania zwierząt zimą. Dokładniejsze obserwowanie otoczenia – wyodrębnianie cech charakterystycznych w rzeczach i zjawiskach. Rozpoznawanie i nazywanie różnych głosów odgłosów i dźwięków, przyporządkowywanie głosu do dźwięku.
2. Zapoznanie z pracą wykonywaną w różnych punktach usługowych – lecznica dla zwierząt. Poznanie pracy weterynarza. Zapoznanie z pracą weterynarza.
3. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie podczas zimy. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy. Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych. Opowiadanie obrazków o złożonej treści.
4. Kształtowanie pojęć matematycznych.
Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni względem siebie. Sprawne rozpoznawanie kształtu płaskich figur geometrycznych – koła, kwadratu, trójkąta, prostokąta. Stosowanie określeń dotyczących wielkości przedmiotów według wybranej wzrastającej lub malejącej cechy, np. mały – mniejszy – najmniejszy, duży – większy – największy.
5. Przygotowanie do nauki czytania.
Prezentacja liter: N, n, ń; O, o metodą alternatywnej nauki czytania I. Majchrzak. Globalne czytanie wyrazów. Analiza i synteza sylabowa wyrazów. Różnicowanie wyrazów o podobnym brzemieniu (np. Kasia – kasza). Kolorowanie mandali z nowymi literami.
1. Życie zwierząt w okresie zimy.
2. Weterynarz i jego pacjenci.
3. Korzystamy z uciech zimy (2 tygodnie).
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Rozumienie potrzeby opiekowania się i systematycznego dokarmiania zwierząt zimą. Dokładniejsze obserwowanie otoczenia – wyodrębnianie cech charakterystycznych w rzeczach i zjawiskach. Rozpoznawanie i nazywanie różnych głosów odgłosów i dźwięków, przyporządkowywanie głosu do dźwięku.
2. Zapoznanie z pracą wykonywaną w różnych punktach usługowych – lecznica dla zwierząt. Poznanie pracy weterynarza. Zapoznanie z pracą weterynarza.
3. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie podczas zimy. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy. Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych. Opowiadanie obrazków o złożonej treści.
4. Kształtowanie pojęć matematycznych.
Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni względem siebie. Sprawne rozpoznawanie kształtu płaskich figur geometrycznych – koła, kwadratu, trójkąta, prostokąta. Stosowanie określeń dotyczących wielkości przedmiotów według wybranej wzrastającej lub malejącej cechy, np. mały – mniejszy – najmniejszy, duży – większy – największy.
5. Przygotowanie do nauki czytania.
Prezentacja liter: N, n, ń; O, o metodą alternatywnej nauki czytania I. Majchrzak. Globalne czytanie wyrazów. Analiza i synteza sylabowa wyrazów. Różnicowanie wyrazów o podobnym brzemieniu (np. Kasia – kasza). Kolorowanie mandali z nowymi literami.
opracowała: Małgorzata Kędziora
.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz