Dzieci w wieku 4 – 5,5 lat są już bardziej samodzielne i zaradne. Lepiej przystosowują się do życia w grupie przedszkolnej. Nawiązują przyjazne kontakty z rówieśnikami. W tym okresie pojawiają się jednak konflikty między dziećmi. Ich powodem jest to, że cztero- i pięciolatki bywają impulsywne i niezrównoważone, egocentryczne i agresywne. Jednakże towarzystwo innych dzieci sprawia im wyraźną przyjemność. Chętnie podejmują wspólne zabawy, chociaż nie potrafią ich same dobrze zaplanować i zorganizować.
W 5 roku życia dziecko wkracza w tzw. „wiek pytań”. Interesuje się wszystkim, co je otacza. Odkrywa i bada nieznany mu świat rzeczy, zjawisk i pojęć. Charakterystyczny jest szybki rozwój wyobraźni i fantazji, a także mowy i myślenia dziecka. To z kolei pozwala mu na wysuwanie coraz to nowych problemów, których nie potrafi jeszcze samo rozwiązać. Odpowiedzi poszukuje przy pomocy dorosłych, zasypując ich lawiną pytań o różne sprawy.
W tym okresie dzieci uczą się poprzez praktyczne działania na przedmiotach, różnorodne zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe… Zjawiska świata przyrody i techniki (czy inne) poznają poprzez obserwację (w procesie spostrzegania) a w przedszkolu ponadto – w toku zaplanowanych zajęć dydaktycznych przewidzianych programem.
Dziecko w tym wieku jest żywe, ruchliwe i dociekliwe. Mimo iż jego doświadczenia (ruchowe, sensoryczne i umysłowe) są coraz szersze, to poznanie otaczającej rzeczywistości jest wciąż powierzchowne. Dziecko nie chwyta jeszcze istoty faktów i zdarzeń, a także nie pojmuje wielu związków logicznych, jakie je łączą.
W 5 roku życia dziecko wkracza w tzw. „wiek pytań”. Interesuje się wszystkim, co je otacza. Odkrywa i bada nieznany mu świat rzeczy, zjawisk i pojęć. Charakterystyczny jest szybki rozwój wyobraźni i fantazji, a także mowy i myślenia dziecka. To z kolei pozwala mu na wysuwanie coraz to nowych problemów, których nie potrafi jeszcze samo rozwiązać. Odpowiedzi poszukuje przy pomocy dorosłych, zasypując ich lawiną pytań o różne sprawy.
W tym okresie dzieci uczą się poprzez praktyczne działania na przedmiotach, różnorodne zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe… Zjawiska świata przyrody i techniki (czy inne) poznają poprzez obserwację (w procesie spostrzegania) a w przedszkolu ponadto – w toku zaplanowanych zajęć dydaktycznych przewidzianych programem.
Dziecko w tym wieku jest żywe, ruchliwe i dociekliwe. Mimo iż jego doświadczenia (ruchowe, sensoryczne i umysłowe) są coraz szersze, to poznanie otaczającej rzeczywistości jest wciąż powierzchowne. Dziecko nie chwyta jeszcze istoty faktów i zdarzeń, a także nie pojmuje wielu związków logicznych, jakie je łączą.
.
.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz