2007/12/07

Zaśpiewamy, zatańczymy... (2)

Słowa piosenki „Choineczka” mówią o drzewku, którego nie może zabraknąć w żadnym polskim domu. Sygnalizują o tradycji ubierania choinki, a także o tym, że po świętach znowu przyjdzie w odpowiednim momencie czas oczekiwania na to „świąteczne drzewko”.
Pewną atrakcją podczas występu przedszkolaków z okazji świąt będzie ilustracja taneczno-ruchowa do poniższej piosenki.


CHOINECZKA

I. W pokoiku przy kominku
choineczka stała.
Lśniącym blaskiem pięknych bombek
cudownie błyszczała.

ref.
Choinka zielona,
choinka pachnąca i miła.
Przy niej na Wigilię
zbiera się rodzina.

II. Na czubeczku choineczki
gwiazdę zakładamy.
I z tak pięknie przystrojoną
na święta czekamy.

ref. Choinka zielona…

III. A gdy święta już przeminą
czekać znów będziemy.
Na choinkę prosto z lasu
którą ubierzemy.

ref. Choinka zielona…


Słowa kolejnej piosenki mówią o tajemniczym gościu, na którego wszystkie dzieci niecierpliwie czekają. Do niego wysyłają swoje listy (pisane czy rysunkowe) z prośbami o wymarzone prezenty. Wesoła i żywa melodia oraz interesujący tekst piosenki szybko „wpadły dzieciom w ucho”. W czasie, kiedy dzieci ją śpiewają obserwuje się, jak wyzwala się w nich radość. Takiej radości życzę naszym Milusińskim jak najwięcej.


PUK, PUK

I. Puk, puk, puk, do drzwi stuka ktoś.
Klik, klik, klik, radośnie dzwoni gość.
Otwieram drzwi, to jesteś ty,
czekałem tyle dni.
Więc usiądź tu i ogrzej się
a ja zaśpiewam ci.

ref.
Mój kochany Mikołaju
cały rok czekałem.
Byłem bardzo, bardzo grzeczny
bardzo się starałem.

II. Tak, tak, tak, uśmiech miło brzmi,
Hi, hi, hi, radośnie dzisiaj mi.
Otwierasz wór, prezentów sznur
przyniosłeś wiele mi.
Ja cieszę się, tak miło jest
zaśpiewam znowu ci.

ref. Mój kochany…

Brak komentarzy: