2007/12/05

Wiersze na uroczystość (3)

Jak mówi tradycja, Wigilię zaczynamy w momencie, gdy na niebie zabłyśnie pierwsza gwiazdka. Stąd kolejne wiersze, które pojawią się na naszej uroczystości:

GWIAZDA

Natalka
Jest taka tylko jedna,
jedna jedyna,
co radosnym mrugnięciem
Wigilię zaczyna.

A kiedy wreszcie ta gwiazdka
uśmiechnie się wesoło,
zapalimy świeczki na choince.
zasiądziemy do wspólnego stołu.


WIGILIA

Kuba K.
Miły nastrój już panuje
wigilijnych potraw sporo.
Mama w kuchni wciąż gotuje,
zapach się roznosi wkoło.

Jowita
Biały obrus już na stole,
są nakrycia, piękne świece.
Usiądziecie i opłatkiem
wspólnie dzielić się będziecie.

Patrycja P.
O jak pachnie w całym domu
ciastem, karpiem i grzybami.
Stół obficie zastawiony
świątecznymi potrawami.

Gabrysia
W jednym garnku zupa z grzybów
nazbieranych latem w lesie.
Tu na kompot suche śliwki,
na patelni karp się piecze.


W występach naszych przedszkolaków nie zabraknie również wierszy, zawierających elementy humorystyczne. Będą to wiersze: „Sześciu Mikołajów” i "Przed gwiazdką".
.
SZEŚCIU MIKOŁAJÓW

Zuzia
Trudno uwierzyć w te opowieści.
To się w mojej głowie nie mieści.
To zupełnie jak w snach i marzeniach,
kiedy spełniają się twe życzenia.
Sześciu Mikołajów stanęło w drzwiach.
A ja ze zdumienia krzyknęłam: - Ach!

Pierwszy przyniósł mi żółtą kaczuszkę.
drugi dał mi zieloną poduszkę.
Trzeci podarował piłkę w groszki.
Czwarty dał mi niebieskie kaloszki.
Piąty wręczył słodkie czekoladki,
w wielkim pudełku w czerwone kwiatki.
Szósty miał dziurę w worku i płakał.

Pocieszyłam tego ostatniego
i dałam mu lizaka dużego.


PRZED GWIAZDKĄ

Ola D.
Kiedy gwiazdka jest już blisko
to się zwykle tak przydarza,
że wiem o tym bez pytania
i bez kalendarza.

Ola I.
Bo przedziwne rzeczy wtedy
widać wokół bezustannie.
Ryby zamiast w stawie,
plaskają się w wannie.

Igor
Gwiazdy zamiast świecić w niebie,
w płatkach śniegu w krąg migocą.
Jodły zamiast rosnąć w lesie
w mieście się zjawiają nocą

Michał
Więc, gdy widzę ryby w wannie,
gwiazdki w śniegu,
to już wiem, że lada chwila,
święta zaczną się nareszcie.

Kolejne posty będą zawierały teksty piosenek, które uatrakcyjnią naszą uroczystość.
.

Brak komentarzy: