.
Oto tematyka kompleksowa i zadania wychowawczo - dydaktyczne, jakie będziemy realizować w pracy z grupą IV Publicznego Przedszkola nr 10 w Zduńskiej Woli, w miesiącu kwietniu br.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. Młode zwierzęta.
2. Jesteśmy ostrożni na ulicy.
3. Wiosna w ogrodzie.
4. W słońcu i cieple przyroda rozkwita.
.
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku – zmiany w wyglądzie i zachowaniu zwierząt. Opowiadanie i porządkowanie historyjek obrazkowych – wiązanie przyczyn i skutków według chronologii wydarzeń.
2. Poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie. Dostrzeganie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu dzieci na drodze. Poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych. Poznawanie środków transportu lądowego, powietrznego i wodnego.
3. Poznawanie i nazywanie podstawowych części rośliny: łodyga, liście, kwiat, owoc, korzeń. poznawanie niektórych prac w ogrodzie wykonywanych z wykorzystaniem prostych narzędzi. Eksperymentowanie: wysiewanie nasion do doniczek (skrzynek), pielęgnowanie roślin w sali.
4. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wiosną – kwitnienie drzew owocowych. Poznanie zależności pomiędzy światem roślin i zwierząt na łące. Dostrzeganie naturalnych źródeł światła; rozumienie znaczenia światła słonecznego dla istot żywych.
5. Przygotowanie do nauki czytania.
Wyszukiwanie na obrazkach przedmiotów, których nazwy zaczynają się podaną głoską. Synteza sylabowa wyrazów. Prezentacja liter: T, t; U, u; W, w; Y, y; Z, z metodą alternatywnej nauki czytania I. Majchrzak.
6. Kształtowanie pojąc matematycznych.
Przyswajanie pojęć związanych z określeniami kierunku: góra, dół, strona prawa, lewa. Sprawne rozpoznawanie kształtu figur geometrycznych – kwadrat, trójkąt. Porównywanie zbiorów – stosowanie określeń: o 1 więcej, o 1 mniej.
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku – zmiany w wyglądzie i zachowaniu zwierząt. Opowiadanie i porządkowanie historyjek obrazkowych – wiązanie przyczyn i skutków według chronologii wydarzeń.
2. Poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie. Dostrzeganie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu dzieci na drodze. Poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych. Poznawanie środków transportu lądowego, powietrznego i wodnego.
3. Poznawanie i nazywanie podstawowych części rośliny: łodyga, liście, kwiat, owoc, korzeń. poznawanie niektórych prac w ogrodzie wykonywanych z wykorzystaniem prostych narzędzi. Eksperymentowanie: wysiewanie nasion do doniczek (skrzynek), pielęgnowanie roślin w sali.
4. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wiosną – kwitnienie drzew owocowych. Poznanie zależności pomiędzy światem roślin i zwierząt na łące. Dostrzeganie naturalnych źródeł światła; rozumienie znaczenia światła słonecznego dla istot żywych.
5. Przygotowanie do nauki czytania.
Wyszukiwanie na obrazkach przedmiotów, których nazwy zaczynają się podaną głoską. Synteza sylabowa wyrazów. Prezentacja liter: T, t; U, u; W, w; Y, y; Z, z metodą alternatywnej nauki czytania I. Majchrzak.
6. Kształtowanie pojąc matematycznych.
Przyswajanie pojęć związanych z określeniami kierunku: góra, dół, strona prawa, lewa. Sprawne rozpoznawanie kształtu figur geometrycznych – kwadrat, trójkąt. Porównywanie zbiorów – stosowanie określeń: o 1 więcej, o 1 mniej.
.
opracowała: Małgorzata Kędziora
.
.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz